DOTA

on Sunday, December 5, 2010
hey guys..SELAMAT BERHARI MINGGU!! :)))


Oh yeaahh...Sangat2 heaven bila hari itu hari minggu dan bila dapat bangun lambat2 tanpa gangguan untuk pergi ke kelas ataupun kerja ataupun ape2 jela y berkaitan bangun pagi,bersiap,jalan kaki ke lrt,berebut-rebut bersama-sama org lain nak ke tempat kerja dan akhirnya menyudahkan satu hari dengan pulang ke rumah waktu senja bersama-sama dengan kepenatan y melampau.tetapi apakan daya..itu saja yang aku mampu lakukan tiap2 hari bagi mencari sesuap nasi.ewaahh over la plak. :P


Jadi, hari minggu yang berbahagia ini..aku bersama MR ulatdanlidi telah merancang untuk beriadah di pusat membeli-belah sambil menenangkan fikiran y tak sberapa tenang ni sebab duk pikir pasal duit yang habis akibat berbelanja tp syokla jugak dapat cuci2 mata.tgk barang2,tgk orang, tgk kete2 y lalu lalang dan mcm2 lagi.teheee.last2 aku pn mendapatkan barangan dapurku di TESCO y aku cintai.lpastu ktorag pn tertarik untuk meneruskan perjalanan ke THE CURVE dan nak menonton suatu benda y amat menarik perhatian terutamanya golongon lelaki..tidak kira tua, muda,pelbagai bangsa dan warna kulit serta bahasa.Semuanya terkumpul di ruang legar pasaraya tersebut sambil tertumpu ke sebuah lokasi y dipasangkan dengan screen besar dan tarikan terhadap screen besar tersebut amat kuat seolah2 tarikan besi terhadap sebuah magnet.TADAAA...tournament DOTA rupenya.ciss.






Semua org pn tau game tu bila panggilan manja si DOTA disebut2.ye..mungkinkah dota bermaksud dunia org tanpa awek?ataupun dunia org tanpa akhirat?Korang..bukanla..Dota tu Defense of the ancients.lerh...game perang2 rupanye.aku before ni tak penah pn melekat kat screen pc kat rumah tengok adik aku main game ni.tapi arini mcm tertarik nak tgk sebab semua org pn tgh tgk benda yang sama.ramai gilaaa kot.die battle between teams among malaysian and also among other countries like china, Thailand and many more.International jugak la ye game ni..tkejut gak la sebab selama ni ak engat cikai2 jela online game cmni.rupanye mmg established sungguh2 smpaikan ade tournament and dtaja oleh company yang gempak2.memang perkara baru dlm idup aku n sangat menarik untuk dibincangkan. oh lupa plak.tournament ni boleh ditonton secara live kat GARENA.Apa itu garena?yang pasti bukan sejenis makanan yang enak dimakan.garena tu mcm client game yang connectkan LAN ngan game untuk main dota guna internet. Kiranya boleh la kita bermain Dota ngan kawan2 lain dimana sahaja menggunakan internet.ada chat room skali kalau xsilap aku.  satu lagi aku baru tau gamers ni bawak sendiri dorang punye peralatan cm keyboard ke,tetikus ke and pape jela yang mmbantu dorang nak berperang.ala2 atlet gitu.pegi main kat mana2 bawak barang sendiri.yang aku tau brand razer yang jual mouse,keyboard, speaker and earphone untuk gamers.dorang ni sanggup berhabis duit beli tetikus jenama ni y mencecah rm400 kot.gilaaa kan dorang ni.tetikus y rm15 bley dapat smpai nak beli ratus2.aiyak!






Jadiii, aku tgkla 2 team ni lawan..antara china ngan malaysia.nama group dorang aku tak ingat.mebi time ni dah suku akhir.dorang ni lawan liga rasanye dan game ni pn dah blangsung semalam.siap ade komentar lagi(dorang pn act as referee).ade penyokong and there was also a situation when the people screaming and shouting to support their team and u can see the spirit of battling.rasa mcm tgk bola plak.haha.woh..dahsyat weh..haha.Aku tgk dorang setup hero untuk dorang punye team,senjata2 dorang dan strategi dorang nak lawan.mula2 aku blurr gak tau..disebabkan aku xminat game ni..aku susah nak differentiate team mane satu yang kena serang and menyerang.nasibla aku reti la sket tgk2 peta tu yang mane satu team ade kat bawah n satu team lagi kat atas.kiranya bley tgk la spe y kearah atas..that means team bawah tengah nak menyerang team atas.korang paham kot.klu xpaham jugak pegila main dota skang.


dalam 3o minit pertama aku excited la kan..tengok dorang serang2 sambil kumpul duit (farm) untuk beli senjata bg persiapan nak lawan hero2 antara team.mata aku tak berkedip pn.at the same time, the teams were also trying to attack each other heroes. Once the hero die, people were screamed and clapped.oii korang..!!tak perlu kot.haha.tapi ape nak buat,aku sendiri pn tak paham nape dorang perlu sorak and tepuk tangan kuat2.ngekngok la aku ni kann..pegi tempat y aku sendiri pun xpaham.tp xpe..layan jela.cara nak tau team ni menang bila dorang dah berjaya musnahkan team lawan punyer tower.aku tak engat nama tower tu.punyela sebelum ni aku faham sape bunuh ramai orang kat team lawan, dia menang.salah rupanya.cis lagi skali.


Selepas 1 jam, kepala aku dah mula sengal2.duduk pn dah tak betol dah.dah la duduk bersila atas lantai.aku pn rasa dah xselesa kat tengah2 orang ramai.aku try la tunggu lagi 15min.agak lama la jugak dorang main sebab dorang ni play safe rasenye.serang2 sket pastu fold back.pastu serang balik bunuh hero sket pastu fold back.tiba2 serang balik ngan hero equipped with senjata mahal.last2 aku pn dah give up.aku konpiden aku sangat2 annoying kat mata MR ulatdanlidi sebab everytime orang serang je i kept on asking..eh ape y berlaku?hero sape y kena bunuh?skang ni sapa y tengah lawan?smpe la satu tahap aku tanya..haiiii bila la nak abes ni?bila dorang nak kalah ni?nasibla kau mr ulatdanlidi..last2..aku bangun pegi toilet.tinggalkn MR ulat dan gamenye.smpe la battle tu dah abes.betapa gembiranya aku.hahaha.balik aku pn penin2 sebab tgk screen sgt lama.kiranya lepas ni kalau ada org tanya pasal dota takde la ak kosong je kan.boleh la sembang sket2.hohoho chow~

5 comments:

Abang Ngah said...

i used to be a DOTA player...hari2 DOTA..mcm org kata makan DOTA, minum DOTA, mandi DOTA, bla bla...tapi sekarang dah takde dota dlm hidup ini...haha..

nabilasamsudin said...

hahaha..asal?ko dah taubat eh?ak dah try nak paham main dota ni cmne.tp still xbley!

Zuhail said...

owh...DOTA...sampai skrang aku still main.......Im still the best using techies...x penah kalah...ble guna techies...............

nabilasamsudin said...

hebat kalu ko terer pake hero tu.ko patot g tournament dota la aku rase

ulat said...

kalo saya pi tournament camner...???

Post a Comment