super BEST!

on Sunday, December 5, 2010
haiiish.korang mesti pelik.multiple entries in one day.kan2?ni gara2 kne siapkan blog assignment.jadi korang kne la baca entry aku ni y ni plak..


dulu masa kat rumah lepas je abes final exam untuk final sem, ak tak pikir pon nak buat ape lepas exam.yang aku tau aku pegi melancong ke australia pehtu aku pi lepak rumah tok dan tokki aku untuk beberapa minggu.lepas je aktivit tersebut..aku dah blank nak buat apa.ending nya aku stranded kat rumah untuk 4 bulan lamanya.duduk kat rumah mestilah best..makan tidoq makan tidoq.smpaila aku berjaya tambah 4 kilo lagi dan melayakkan ak untuk menderma darah (mesti kne lebih 45kg) y sebelum ni aku dah brapa kali kecewa timbang berat untuk derma darah.


so ceritanya kat sini bila dah syok duk rumah, aku makin liat nak gi mana2.dah try mintak kerja.takdak rezeki lagi la tu..sampai la ak grad bulan 11.aku engat nak sambung lagi cuti2 di rumah.rupa2nya ada org kol ckp dapat join BEST program.mulala aku dok pikir2 nak p ke tak.aku malas nak lepaskan peluang tinggal kat rumah parents aku sambil bil mkn, bil api air,bil tenet dan bil2 shoping aku (kiranya idup free) ni ditanggung.tapi aku pn pikir gak, drpd duk dgr mak aku mbebel2 ari2 suh buat kerja rumah.inila peluang nak larikan diri.aku pon terima tawaran tu dan stat la contact2 membe yang join.dah gather suma baru suggest nak duk mana.selamat la rumah cik intan manis ni ada.so xyhla pening2 dulu nak cari rumah sewa.


1st day orientation kat Best program ni, aku macam malas nak join sgt aktiviti y ada.yang aku tau...makanan kat hotel istana....superrrr best!yang pasti aku akan jadi org paling awal keluar and org paling lambat masuk hall balik.ade la beberapa mmbe aku yang join buat cmtu tp identiti mereka dirahsia kan..hahaha.orientation slama dua ari tu ade la aku dpt tips dari penceramah pasal interview.ade jugak pasal build up confidence and ada jugak pasal grooming.memang menarik dan sangat2 membantu.pastu statla ktorang punya class pada keesokan harinyaa.


ape y berlaku pada hari pertama kelas haritu memang syokk.tak penah aku rase ice breaking session y mcm tu.klu p mane2 motivasi or seminar, mesti kita kne berdiri dan perkenalkan diri sendiri tapi kali ni lain.kita sendiri yang kne approach kawan kita menggunakan soalan2 yang unik.memang lain dari yang lain.tiba2 je confidence level aku membuak2.trus la tiba2 aku jadi insan peramah untuk bertanya soalan bila group2 lain buat pembentangan.mungkin the whole day tu aku dibenci ramai sebab asyik2 aku je dok ty soalan.haha.sori la korang ye. :)))


mencabar duk kl ni rupanya.dari 1st day stat class, berjalan je keje.dari rumah kat hang tuah jln p lrt turun kat bandaraya jalan smpai cap square sampai la class ktorang tu.nak drive susah plak.kne pikir parking semua tu..last2 ktorag bjalan smpe rase kaki nak tercabut.dapat plak kalau pakai high heels.aiyak.penat gila aku rasa.tambahan plak sebelum ni kat rumah aku xbuat apa2..just simpan lemak je keje slama beberapa bulan.haisshh..pastu aku mayna,wani n intan rasanya akan pindah rumah lain.smpai skang xdapat lagi rumah y menawan hati ktorag.bukan xnk duk rumah ni tp kat area cni sgt bz,rasa sgt semak n serabut.


Jadinyaaa...seronok la bila dapat jumpa kawan baru, seronok bila dapat idup ngan membe2 di rumah bujang dan seronok bila dpt kebebasan sendiri bila parents takde skali.hohoho.BEST program ni memang BEST lah.!!all the BEST ye participants!

2 comments:

alifkroeger said...

yayyy..kene puji!!...HAHA

nabilasamsudin said...

eiii..gila perasan.haha

Post a Comment